Kristiansund (Møre og Romsdal)

Landligge – tirsdag 6. august - gjesteseiler Sigmund ankommer

Oppe litt før halv åtte. Sigmund kommer med buss fra flyplassen i halv-tre tida, og det er en del jeg vil ordne før han kommer. Reserveflaska for gass er tom, og jeg tar apostlene fatt de 1,5 km til nærmeste Statoilstasjon for å få byttet denne. 

Det blir frokost i ni-tiden, før jeg ringer Sigmund som nå er på Gardermoen. Vi avtaler at jeg skal handle dagligvarer. Ser over hva vi trenger av slike ting, lager handlelapp, og drar av sted til den lokale Spar-butikken, som ligger en liten spasertur fra gjestehavna. 

Tilbake i båten, blir det vask av cockpit og spyling av skrog. Rusler bortover til Bussterminalen for å møte Sigmund, men først et tur på polet for å sikre ankerdrammen. Rekker akkurat tilbake til Bussterminalen, når Sigmund kommer. Selvfølgelig punktlig som alltid og avtalt. 

Tilbake i båten blir det først ankerdram, og deretter Trøndersodd og brød. Utover kvelden ble det TV, og vi er i køya i ellevetida. 

Meldt ganske ok vær i morgen. Vi har etappen over Hustadvika foran oss, og det er greit med litt godvær på en slik utsatt havstrekning.


Kristiansund: "Smia" Fiskerestaurant - her spiste Jens og jeg hvalbiff i går kveld


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar