Kristiansund (Møre og Romsdal)


Landligge – mandag 5. august
 
Vi er på beina i åtte-tida, og har en solid frokost, på dekk. Jens skal reise hjem i dag, og bestiller drosje, som skal bringe han til flyplassen, Kvernberget. Drosjen kommer kl. 11.30 og jeg tar farvel med Jens, som har vært med i hele 12 dager. 

Dagen går med til teknisk ettersyn av motor / drivverk, for å gjøre båten klar til neste seilas. Ellers blir det sortert skittentøy for klesvask. Når jeg sjekker serviceanlegg i havna, viser det seg at det er en feil med polett-automaten for vaskemaskinene, slik at disse ikke kan brukes. Ellers blir det støvsuging og vaska av lugarer, salong og bad. Skifter på gjestesenga, gjør klar for Sigmund, som kommer på tirdag ettermiddag. Går og rangler meg en tur inne i sentrum. Sjekker rutetabellen for flybussen som Sigmund kommer med. 

Kvelden går med til å titte litt på TV. Utpå kvelden hører jeg en damestemme på brygga, som prater på en karakteristisk og kjent måte. Når jeg titter opp og ut, ser jeg at det er den tidligere skistjernen Berit Aunli, som sammen med mannen Ove har ankommet med en liten daycruiser. De er tydelig på besøk hos kjente i en av nabobåten. I mørkningen ser jeg at de kaster loss, og drar ut vågen. Ringer Sigmund for å høre om når han kommer i morgen. 

Kristiansund: Jeanneau'en til Anna Marit og Erik fra Drøbak
Kristiansund: Gjestehavna og sanitæranlegget
Kristiansund: Båtprosjekt

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar